Brustet hjärta

Igår hände det, Leksand kommer inte till elitserien nästa år. Det känns väldigt tungt, trodde verkligen att de skulle klara det. Nästa år får man väl åka till Umeå och se dem. Vilka kommer till elitserien då? Hmm, jag skulle faktiskt föredra att Mora gick vidare före Brynäs. Brynäs kommer ändå alltid sist varje år. Det hade varit ganska spännande att se Rögle i elitserien. Jaja, det återstår ju att se vilka lag de blir.

På morgon åkte Henke till Oslo för att jobba. Han kommer hem på söndag. Känns tråkigt. Kommer nog inte att känna av det förrän ikväll. Har lite projekt på gång som jag ska fördriva tiden med. Har dessutom prov i historia på måndag och kemiprov på onsdag. På tal om skolan så har vi valt ämne i uppsatsskrivningen i religion. Jag har valt "döden-himmel eller helvete". Jag ska typ skriva om vad som händer efter döden och vilka som kommer till himlen o.s.v. Spännande. Efter religionlektioen skulle min lärare slå in koden på kopiatorn så att jag skulle kunna kopiera. Hon skulle först lämna sina grejer på arbetsrummet. Där mötte hon en annan lärare som skulle, precis som min lärare, gå ner och fika. Följde efter dessa två till kopiatorn som står i korridoren på vägen ner till fiket. Min lärare stannade till för att visa hur man gjorde och detta retade upp hennes kollega. "Inte behöver du göra det där för henne" och "Äh, det är väl inte så noga" då hon visade var man skulle sätta pappret för att hålen skulle komma på rätt sida, var två saker hon sa mitt framför mig. Kan du inte vänta 15 sekunder med att gå och fika på arbetstid? Sådana människor, framför allt inte lärare, tål jag inte. Elak tant. Jag blir riktigt irriterad när någon fäller sådana kommentarer då jag står i närheten. Hade hon sagt det när de hade gått därifrån hade jag inte brytt mig men att vara nedsättande framför en annan person är bara riktigt oartigt. Bara sättet hon sa det på. Önskade att jag var en sådan person som kunde säga något typ "varför säger du sådär då jag står precis framför dig?", eller bara någonting som visar att jag tycker att hon beter sig som en sur-------. Ibland blir jag nästan mer arg på mig själv än elaka människor. Anledningen till att jag är så fjesig är nog för att jag inte vill verka sur och otrevlig men ibland behövs det faktiskt. Grr...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0