Fika, frisyrer och knottbett

Äntligen, efter typ 2 helgers uppehåll var det dags för fikat med kussen. Det är hon som tidigare har lämnat återbud. Började med att gå en sväng på stan. Det var riktigt skönt i solen, fick ta fram skinnjackan idag. Fikade sedan på diva. Tog en kladdkaka med grädde. Sedan fortsatte vi gå på stan. Hade tänkt hitta lite kläder men det fanns inget som tilltalade mig. Köpte en ögonskugga. Pratade en hel del, vi hade ju mkt att ta igen efter "ledigheten".

Ikväll blir det entrecôte, gott;) Har dessutom tagit en helt ledig dag från alla läxor. Behöver sådana ibland.
Varje gång jag ser working girl blir jag helt sugen på att klippa håret kort, ungefär som Melanie Griffith fast en lite mer uppdaterad frisyr. Filmen är trots allt från slutet av 80.

image11 Melanie i mitten (för de som inte vet)

Tyvärr så skulle jag nog inte våga just nu. Kanske då jag blir äldre. Min mamma hade en liknande frisyr då hon var i min ålder och det var även denna frisyr som hon var absolut snyggast i. Förhoppningsvis har jag hennes gener då det gäller att passa i liknande frisyrer:) Snygg sängkammarrufs skulle man då få;) Blir verkligen sugen. Har dock redan gjort en liten förändring i frisyren. Har klippt lugg. Från början kände jag mig som en 12 åring men nu har jag börjat vänja mig. Har dessutom fått så många komplimanger för den så jag ska försöka ha kvar den ett tag till men jag är ännu inte helt van. Testade att ha lugg en dag i trean men alla kollade på mig som att jag såg ut som ett ufo så jag slutade dagen efter. När jag träffade pappa igår var inte luggen det första han såg utan han frågade istället om jag hade färgat håret. Fast det är klart det var ju samma pappa som sa att jag sparade in på lite mascara då jag fick ett knottbett mitt på ögonlocket dagen före skolavslutningen i sjuan:)

Kommentarer
Postat av: The Foxxy Fox Ozkar

Ha en skön helg din älg!
Vill du se på bilden från där jag bor?
Checka min blogg!

2008-04-19 @ 18:19:48
URL: http://thegameboy415.blogg.se/
Postat av: Amelia

Aha, en sådan frisyr! Den var ju snygg :)

2008-04-20 @ 13:15:19
URL: http://konstruktioner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0