Härlig fredag

Vilken superfredag det har varit.... hittills iaf:) Eller det hela började igår då jag fick veta att jag fått MVG på historiaprovet. Läraren skickade ett mejl och jag gjorde en segerdans här hemma. Sedan ringde min fysiklärare och sa att fysikprovet hade gått bra och att jag låg på gränsen till VG. Blev verkligen nöjd för det är VG jag är ute efter i denna kurs.

Nu till dagens händelser. Började dagen med en liten proteindrink innan träningen. Var ombytt och klar 06.50 på gymmet. Fick köra ensam idag, eftersom Henke och hans arbetskompisar körde cirkelövningar. Bröst och rygg blev det. Sedan var det bara att komma hem, äta frukost och duscha för att sedan åka till skolan. Kemilektionen var inte lika seg idag. Kanske beror det på att vi höll på med biokemi, vilket innebär mkt biologi (alltså ngt jag är bra på). Sedan pratade vi väldigt mycket av kannibaler av någon anledning. Då jag kom hem från skolan ringde pappa och ville bjuda på lunch. Det hade gått riktigt bra för honom på travet igår så jag fick tillbaka lite pengar som han var skyldig mig:) Åkte om Henkes jobb och hämtade honom innan vi åkte på järnvägsgrillen. Fick säkert i mig 10 gånger så mycket kolhydrater som jag har ätit i veckan så kroppen känns lite spänd. Men det var det helt klart värt. Dessutom är det ju helg så då får man väl unna sig lite:)

Nu ska jag räkna lite fysik, bestämma ämne till historiauppsatsen och kanske börja på labrapporten i kemi. När Henke sedan slutar jobbet så ska vi först ut på biltema för att köpa en ny skurhink + mopp och avfettning till bilen. Sedan ska vi åka och tvätta MOUbilen. Tvättade den sist i somras så nu är det väl dags. Bilen är typ vit upptill och grå där nere.

Då jag har läst mina gamla inlägg så har jag nästan blivit less då texten hela tiden är så sammanhängande utan några som helst finesser. Jag har därför nu försökt göra mindre stycken m.m. Hoppas den inte är lika "svårläst" nu:) Ni får förlåta mig men det är skolans uppsatsskrivningar som har förstört mig men nu ska jag alltså försöka ändra på det. Tar det steg för steg.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilken linje går du?låter som NV ? :)

2008-04-18 @ 15:04:15
URL: http://havetolive.blogg.se
Postat av: Lina

Svara gärna på dagens fråga om spöken och andrar, ;).

2008-04-18 @ 15:10:05
URL: http://higher.blogg.se
Postat av: Lill Anna

Tog studenten förra våren. Läser naturvetenskapliga basåret på komvux bara för att ha ifall att jag vill läsa ngt på universitetet sedan. Historian och religionen läser jag bara av rent intresse:)

2008-04-19 @ 17:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0