Klirr i kassan och beach 2008

Var ute på långpromenad på förmiddagen då mobilen ringde. Det var chefen från förra sommaren som ringde och ville ha mig tillbaka. Eller inte riktigt chefen från förra sommaren med chefen på samma ställe som jag jobbade på. De har nämligen fått en ny enhetschef. Det är nog kvinnorna på hemtjänsten som har velat ha dit mig:) Hur som helst så har jag sommarjobbet fixat och det blir hemtjänsten mitt i stan som förra året. Hade egentligen velat vara på sunderbyn först men då jag vägde för- och nackdelarna idag så var det inte längre så lockande så jag tackade ja till hemtjänsten utan att tveka. Den enda fördelen med sjukhuset är att man aldrig är helt ensam, fast det kan förvisso vara en nackdel eftersom att det är svårt att "ta för sig". Det är jag nämligen inte så bra på då jag är lite blyg av mig. I hemtjänsten måste man som prata:) Sen har jag aldrig tyckt om personalen på sjukhuset. Tycker att de saknar empati och det är så många nya praktikanter och vikarier varje dag att jag aldrig håller reda på någon. I hemtjänsten stortrivdes jag:) Då var sommarens ekonomi fixad.

Började förra veckan ändra lite matvanor för att få bort det lilla extra hullet som man brukar samla på sig över vintern. Inte för att jag har viktkomplex eller något sådant men jag ville börja i tid för att vara i superform, om man säger så:). Höll på att tappa hakan då jag igår, en vecka senare, hade gått ner 2 kg. Visst, det mesta är väl vatten men ändå. Det enda som jag egentligen har ändrat på är mina frukostvanor. Vill även tillägga att jag under denna vecka har ätit saker som skrovmål, kladdkaka, daim, vaniljvisp och bullar, så jag har inte behövt avstå från godsakerna;)

Kommentarer
Postat av: Lina

Svar: Ah, okej, :). Jodå, har solat hela dagen, och haft det allmänt bra, ;). Ikväll blir det dock plugg, :/.

2008-04-22 @ 19:46:06
URL: http://higher.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0