"Mini" home makeover part 2

Ser nu när jag läser bloggen att mitt förra inlägg fick en liten dum rubrik. Det ska ju vara home och inte house. Hur som helst, steg upp 08.00 idag och var extremt sugen på att fortsätta städa. Började med förrådet efter top model igår och höll på till strax efter 23.00. På morgon blev det färdigrensat. Eller rensat är nog inte rätt ord, det blev snarare städat. Då jag höll på som bäst upptäckte jag att jag i princip hade slut soppåsar och kartonger. Tog en runda på Storheden efter reprisen av "våra bästa år" (missade den igår p.g.a. kemilektion). Jag vet, jag är nog den enda som följer världens segaste serie men jag är fast. Såg det i början bara för att jag ville veta vem Salems seriemördare var men nu när jag vet det så kan jag som sagt inte sluta. På storheden köpte jag mina kartonger och soppåsar. Sedan fortatte städningen fram tills dagens avsnitt av våra bästa år. Har dessutom börjat städa i köket och kontoret. Hade radion på ett tag då jag städade på morgon och då sa de på nyheterna att bästa sättet att stressa ner är att städa och det stämmer faktiskt. Läste lite på historieprovet ikväll och det kändes som att det fastnade lättare. Hade tänkt träna ikväll men jag anser att jag har fått nog mycket motion idag med allt städande som har pågått non-stop. Körde med andra ord ett slags konditionspass idag. Pratade med pappa idag som ska komma och hjälpa mig med två hyllor i morgon. Han öppnade min deklaration och meddelade, till min stora glädje, att jag får tillbaka över 2000 kr på skatten. Skönt i plånboken:)

Tillbaka till städningen. Jag har, förutom städat förrådet, sorterat räkningar och andra papper idag. Det är otroligt hur liten plats alla saker och papper tar då man städar och har allt i ordning. Den stora högen papper och böcker på skrivbordet har minskat till ingenting, utan att jag har behövt kasta så mkt. Hade av en oförklarig anledningen typ 20 öppnade kuvert i en räkningshög. Huvudsaken är att de är borta nu:) Känns bra att städa, är pigg som en mört. Har nu tänk fortsätta med lite historia som jag har kommit längre i än planerat. Det känns som att jag just nu är inne i ett "flow" så det gäller att flyta med och få så mkt som möjligt gjort. Hur som helst, nu blir det historia innan "Lyxfällan" börjar 20.00. Ska även passa på att äta middag då. Vet inte varför lyxfällan är så bra. Kanske beror det på att man tycker att det är roligt på något sätt då människorna har gjort de dummaste sakerna man kan tänka sig med ekonomin och sedan gör allt för att behålla sina saker fast de inte har råd. I vissa fall tycker man synd om dem men jag minns speciellt ett avsnitt från förra säsongen då två unga slutade öppna sina räkningar för att de inte orkade betala. Istället köpte de dyra saker för pengarna. Pinsamt och omoget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0