Veckan i bilder

Tänkte dra veckan lite kort då jag har varit lite dålig på att uppdatera bloggen...

I torsdags fick jag allt gjort på min lilla lista. Tyvärr så är det inte ofta det händer, drar oftast på mig för många saker. Men som sagt, fysiken gjordes på ett kick, tog inte lång tid. Jag har dock en hög med labbrapporter att skriva men det får jag fixa en annan dag.
 Lablådan anlände i onsdags.

Sedan gick jag ungefär en mil och gick en sväng förbi gymet. På vägen dit (gick en omväg) såg jag något som rörde sig i en liten damm (?) och tänkte "ooosch, är det en bisam?" Varelsen var typ en halv meter i från mig. Då tittade den plötsligt upp och då såg jag att det var en gräsand som hade stått med rumpan i vädret och näbben nere i vattnet. Det var t.o.m. två stycken och jag hann på ett kort på dem innan de simmade iväg.

 Gräsänder i solen

Hann t.o.m. deklarera innan jag hämtade Henke på kallax som hade shoppat taxfree på Arlanda. Fick en massa hudvårdsprodukter från Clinique som jag ville ha. Det är den bästa hudvårdsserien i världen. Jag har tidigare provat en hudvårdsserie för 1200 kr och denna som kostar ca 600 kr är ta mig tusan bättre. Rekommenderar!!! Så otroligt dryg dessutom. Ansiktskrämen (en liiiiten tup på 50 ml) har hållit i 6 månader och är inte slut riktigt än. Ansiktstvätten och ansiktsvattnet är också superbra

Fredagen gick undan. Var först på skolan innan jag och Henke gick på stan en sväng. Sedan skulle jag med Madde till boden på fest. Alexander hade fyllt år och fick detta gigantiska cocktailglas.
 Cocktailglaset (större än vad det ser ut)
Jenny och Linda var även där fast i nyktert tillstånd:) Lite senare åkte vi till Luleå och gick på Cleo. Hade en svinbra fylla och hade riktigt roligt. En av de bättre utekvällarna i år. Musiken var som vanligt kass men vad ska man göra? Raggade riktigt rejält på Henke och hann förbi korvgubben innan vi tog en taxi hem. Det gick så vilt till i sängen sedan att jag råkade skalla Henke så att han började blöda näsblod(!). Det hann dessutom komma på min kind innan han verkligen förstod att det hade börjat blöda (han trodde att näsan bara hade fått sig en smäll). 

Lördagen började tidigt för min del. Klockan var 04.10 då jag tittade på den innan jag lade mig och 07.12 då jag vaknade. Jag kunde inte somna om så det blev en kopp varm choklad i sängen strax före 8. Åkte sedan iväg till stan för att fika med Henkes föräldrar på divA. Kladdkaka där som vanligt:) Sedan skulle Henke iväg på en kompis födelsedagsfest och jag skulle göra bort lite läxor.... hade jag planerat. Mina 3 timmars sömn hade börjat känna av sig så jag somnade på soffan strax innan 22. Jag hann dock se "Sverige pussas och kramas" innan jag somnade och då sa Johan Glans bland annat att han aldrig skulle tycka att en tjej var dålig i sängen, så länge hon inte skallade honom eller bröt något ben. Jag tänkte på nattens incident och brast i skratt:) Vaknade 00.30 och hann läsa lite i en bok innan jag hämtade Henke.

Just ja, jag höll på att glömma. Henke bjöd på pizza eftersom han skulle äta hos sin kompis. Jag åkte till pizzerian och beställde en Calzone. Då jag sedan kom hem upptäckte jag att pizzakillen hade gjort ett hjärta på min pizza:)



Söndagen började med en fika på stan med kussen. Henke fick också följa med på Sub där vi satt i ca 2,5-3 timmar. Riktigt roligt:) Nu ikväll har jag och Henke varit på Waldorf och sett sanningens ögonblick. Tyckte nästan att förra veckans avsnitt var roligare. Kvällens tävlande råkade ju egentligen inte ut för några större pinsamheter.

Kommentarer
Postat av: Jacie*

Ja det var ganska orättvist att Britney kom med på den listan... hon kan ju faktiskt se väldigt bra ut när hon fixar till sej lite :)

2008-04-28 @ 15:15:41
URL: http://Jac1e.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0