Make me a "model"

I lördags var jag "modell" på make up stores julshow. Jag tillhörde gruppen "ruby red love" tillsammans med 6 andra blonda tjejer.

Dagen började på Ripan, där vi ganska snabbt blev skickade till hårsalongen "sax och maskin". Frisören ville ge mig lockigt hår och lugg (hennes inspiration var lilla huset på prärien).

Resultatet blev snarare "dalmas", vill inte ens lägga upp bilden jag har:) Det räcker med att jag är osminkad på denna.

Senare blev det make up och koreografi. Våran koreografi var lite småfjantig men det var ändå kul på ett sätt:) Vi var alla rödklädda och hade rött nagellack + läppstift där vi dansade runt med presentpåsar.
På tal om röda klänningar så fick jag ha den sötaste klänningen då jag var den enda som hade stl 32;)


Lite dåligt ljus men man ser ändå klänningen som är full med spets. De andra tyckte att jag såg ut som en blomma:)

Till en början var man mest nyfiken, mitt på dagen var jag less och ville bara hem då alla verkade vara så otrevliga och stressade. Efter första showen (det var två stycken), lättade dock trycket och gruppen blev väldigt sammansvetsade. Visst, det var nog ett och ett annat glas champagne på tom mage som bidrog till detta:)

Roligast av allt var att jag först på slutet insåg att jag var med i samma grupp som min förra granne, Evelina. Johan äger nu deras hus. Efter den sista showen svepte vi några champagneglas och begav oss till krogen. Vi gick på Anatolia där de hade happy hour (köp två drinkar, betala för en). Trots att vi inte hade ätit sedan kl 13 (med undantag för lite tilltugg) köpte jag två 6:or. De var borta efter ett svep. Evelina och hennes kompis sprang till bodenbussen kring kl 1, men kom tillbaka då de hade missat den. Av bara en slump fick de syn på mig på SEB-banken där jag stod och väntade på Henke. Vi återvände till Anatolia och på vägen mötte jag Henrik som fick följa med. Kvällen avslutades på max där jag fick äta efter 13 timmars hunger.

Givetvis fick vi även "goodiebags" efter våran dag:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0