Gärna hjärna?

Jag blir så irriterad på att det är så få människor som kan köra bil. Nästa gång kör jag in i någon. Bilar som kör om på högersidan då man stannar för bilar från höger på ställen där det är högerregel (som vägen mot kallkällan), bilar som kör ut fast man är farligt nära med den följd att man måste bromsa och gå ner på 2:ans växel (vilket innebär en väldigt låg fart) m.m. Ska även ta upp lite enstaka händelser som bara har hänt denna vecka. Och allt jag skriver om är ändå bara toppen på ett isberg. Hade en vid korsningen vid elgiganten som hastigt bytte fil framför mig utan att blinka och antagligen utan att se sig för. Hade jag varit 3 sekunder snabbare så hade det då smällt. Dessutom så får man bara svänga åt höger i denna fil men tror du inte att den dumma (svordomar) kör rakt fram. Vad hade hänt om en mötande bil skulle svänga åt vänster med tanken att "kusten var klar"? Just blinkers verkar folk ha svårt för. Sedan så hade vi ju en incident i förrgår där jag skulle skvänga in på ebeneserparkeringen. Infarten är enkelriktad (det är alltså förbjuden utfart), men tror du inte att det kommer en häxa i jeep som ska köra ut. Visst, kör då, men stå inte still och blockera vägen och tro att du gör rätt.

Hade det varit yngre människor som gjort dess misstag hade jag kunnat ha lite överseende, men när det bara är gamla tanter och gubbar som kör utan att ta någon som helst hänsyn till andra, och dessutom tror de att de gör rätt, då blir jag svinigt arg. Har endast en gång varit med om att en ung har kört konstigt och det var en tjej i en hyrbil som "dansade" mellan filerna utan att se sig för. Men då gamla gubbar ska "smita" ut på vägen, då blir jag bara irriterad. Samma är de otroligt dumma de som kommer i full fart i korsningen nedanför kallkällan där det råder  högerregel och kör ut för att sätta de som kommer från vänster, och inte stannar, på plats... UTAN att kolla åt höger först. Nu är jag så otroligt less på alla som faktiskt kan köra bil men som inte bryr sig om andra som kanske inte vill krocka.

Ännu irriterad blir jag då det är hockey. För några veckor sedan (innan lördagens hockeymatcher började spelas på kvällen) kom jag från samtidigt som hockeyn var slut. Folk verkar tro att de har företräde då de går över vägarna då de har varit på en match. De ser sig för då de går över vägen men stannar inte trots att det kommer bilar. Tro mig, om jag skulle vara på dåligt humör innan något sådant sker nästa gång så kommer jag att köra över den som går över vägen. Sedan tror även de som kör bil efter en match att de har något slag företräde. Att de alls vågar chansa då de säkert har fullt med barn i bilen. Tyvärr är jag alldeles för dålig på att tuta. Henke får alltid göra det åt mig.

Tydligen så är många människor som höns med avhuggna huvuden... De saknar hjärna men kan ändå springa runt och dumma sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0