Nu är jag igång igen...

Kom på i höstas att jag kanske skulle börja blogga bara för att de som undrar ska få veta vad jag håller på med på dagarna. Jag skapade min första blogg i början av november, strax innan jag fick körtelfeber och blev sjuk månaden ut. Under sjukdomstiden började jag ångra att jag alls hade skapat en blogg och tog därför, i mitten av december, beslutet att ta död på den. Anledningen var att jag inte gillade mitt "bloggnamn" och hade inte varit tillräckligt aktiv för att veta att man kunde byta namn på själva bloggen, vilket jag har gjort på den jag har nu. Sedan tyckte jag att mina inlägg på den gamla bloggen var så tråkiga (förvisso hade jag kanske bara 2-3 inlägg men ändå). Trots detta kan jag nog inte garantera att inläggen i denna blogg kommer att bli desto mer intressanta. Men då är det ju också frivillgt att läsa dem. Ska försöka skriva varje dag men precis som alla andra så hinner man inte alltid. Sedan kan ju inte alla inlägg vara lika intressanta varje dag så vissa lär bli otroligt trista att läsa medan andra kan kan vara riktigt roliga. Precis som alla andras...

Vad har jag sysslat med idag då? Först har jag varit på skolan och haft lektion (historia b). Gick över nästan 20 minuter men det var bara roligt för vi har nyss börjat med något som jag är självutnämnd expert på, nämligen svenska kungar och drottningar efter Gustav Vasa. Jag skäms nästan då jag tänker på hur mycket jag kan om deras politik, dödsorsaker, barn och vad de lyckades åstadkomma under deras regeringstid m.m. m.m, men jag skäms ännu mer över vad jag kan om deras älskarinnor, oäkta barn och andra skandaler. 

Efter skolan har jag fortsatt med lite religion b. Ska ha en liten debatt på onsdag om "sekualiserade livsåskådningar" eller vad jag ska kalla det. Jag ska i alla fall vara för en sekualiserad värld. Hittade ett ganska "roligt" citat då jag sökte efter lite argument:

" Problemet med vår värld är att de dumma människorna är så säkra på sin sak, medan de kloka är så fyllda med tvivel"

Intressant. Ganska rätt om man tänker efter...

Vad har jag mer då att göra? Tänkte orka med att göra lite i fysiken (fysik b). Nu när jag tänker efter så är jag ju faktiskt klar med religionen så why not? Det blir nog nån timme fysik nu och sedan lite städning innan jag måste hämta pojken. Mina måndagar är ändå ganska härliga. Har en lektion, historian, som är min favorit. Sedan följs måndagen upp med en ledig tisdag. Härligt:) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0