Skoltrött

Blev så otroligt less idag. Matteläraren ringde förra veckan och bad mig komma på idag för att gå igenom min redovisningsrapport. Jag gillar inte att sitta och prata illa om andra, speciellt inte lärare som har det nog dåligt, men eftersom att ingen som läser min blogg vet vem min lärare är kan göra det den här gången. Jag tror aldrig att jag har tyckt illa om en lärare. Jag har i alla fall inte känt som jag känner för henne. Hon är som så elak och oförskämd. Luktar äckligt och ser ut som ett torktumlat lakan gör hon också. Vad man än säger eller frågar så kommer något "elakt" tillbaka. Hur det går för mig i kursen hör inte hit, jag har aldrig varit så passiv på en kurs och var dum som tog den på distans fast än jag vet att jag typ aldrig räknar hemma. Men de resultat som jag faktiskt har uppnått har jag då inte alls henne att tacka för. Hon är säkert jättebra på att räkna matte men hon är värdelös på att lära ut. Ingen kan heller säga att jag ogillar henne bara för att jag är dålig i matte, då jag har MVG i matte a+b och ett starkt VG i matte C. Visst, jag måste ju lyfta fram att jag har tagit lätt på denna kurs då jag egentligen inte behöver den, men om en som kan räkna matte känner sig helt vilsen då hon förklarar så måste det faktiskt vara hon som inte kan lära ut. Då jag frågar henne om någonting får jag ett helt annat svar än det jag vill ha. 

Kanske är det bara så att jag blir yr av hennes dåliga andedräkt och därför inte kan tänka klart... Hon luktar ju ödla. Förlåt läraren men jag orkar verkligen inte med dig. Har alltid huvudvärk efter dina lektioner.

Nu ikväll så har jag tagit det lugnt. Gjort en diagnos i fysiken och vilat en stund. Hade så ont i huvudet sedan mötet med "spöket" (matteläraren) så jag bestämde mig för att ta ett bad och lyssna på Herman Lindqvists "Historien om Sverige". Henke är i Stockholm och jobbar. Skjutsade in honom 05.45 i morse, somnade på soffan och vaknade inte förrän 10 min innan jag skulle iväg till skolan. Som tur var hade jag redan ätit frukost, sminkat mig och tagit på mig kläderna. Henke kommer hem i morgon, vilket betyder att jag har hela morgondagen för mig själv:) hade tänkt börja med en runda på stan för att köpa Johans födelsedagspresent och Henkes present till alla hjärtans dag, för att sedan njuta av historieläxan (en av läxorna som jag gör med glädje).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0