Tvättstugan

Har i princip tvättat hela dagen, 9 tvättar på 5 timmar. Kanske låter det som mycket och visst kan det vara det med tanke på att jag tvättade för typ 1½ veckor sedan. Anledningen till all denna tvätt är att jag har tvättat lite större saker som filtar, kuddar m.m. Sedan så bestod sista tvätten av mina kära vantar med glittertrådar som jag har fått så mycket komplimanger för. Tyvärr så blir de aldrig sig själv igen efter en "kycklingolycka" på kvantum då en påse med en grillad kyckling läckte och griljerade mina vantar:( Ska köpa nytt garn till helgen så att mormor får sticka ett par nya.

En del hatar att tvätta men för mig är tiden i tvättstugan en av de bättre stunderna i livet. Det är varmt, det luktar gott och kläderna blir rena. Sortera, fylla maskinen, tillsätta tvätt- och mjukmedel, tvätta, torktumla/hänga upp kläder i torkskåpet, vika ihop kläderna, hela processen gör mig helt avspänd. Skulle kunna sitta i tvättstugan under hela tvättiden om det bara fanns tillgång till bord, en stol och kanske en liten tv eller en radio. Att tvätta är helt enkelt mitt sätt att slappna av.
 
För övrigt så är jag sjuk (känns som att jag aldrig har återhämtat mig ordentligt efter kötrelfebern). Har inte direkt ont i halsen, känns bara obehagligt då jag sväljer. Får hoppas att det går över snart, har inte kunnat träna på snart en vecka. Det jobbiga med att vara sjuk är att man är så trött hela tiden. Sitter och skjuter på lite läxor och hoppas verkligen att jag inte blir så pass dålig igen att jag missar något prov. Det har jag inte tid med. 

Jag och H har börjat se serien "Californication". Riktigt bra tycker jag, många "vassa" repliker. Går på tv4 på torsdagar tror jag(?). En annan serie som vi ser ganska ofta är "Law and order" som går i princip varje vardagskväll kring 22 på tv4+. Den går också på nätterna på kanal5. Kring 1.25 tror jag för dem som vill se:)

Nu hade jag tänkt gå till duschen. Måste hinna göra lite fysik/kemi innan Law & order- SVU börjar:)    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0