Storstädning

Obs! Skrivet förra måndagen:)

När  jag rensade i lägenheten i våras, fick jag idén att göra en liknande storstädning hemma hos pappa. Alla som har varit i Johans rum/förråd1/förråd2/förråd3, har nog märkt att det inte har varit så... organiserat. Det har egentligen inte varit så stökigt (förrutom i Johans rum) men det har varit mkt s.k.i.t på hyllorna. Med blodad tand satte vi igång på måndag morgon. 

Dum som jag var tog jag ingen förebild men här kommer iaf efterbilderna.

Vi har lite planer på förändringar i huset. Pappa har t.ex. idén att slå upp väggen mellan Robert och Johans rum till en enda stort rum. Sedan behövs lite nya tapeter på ett fåtal ställen. Mitt röda rum är jag t.ex. fruktansvärt less på. Vi satt och planerade in ett datum för Ikea men vi kom inte fram till ngt fast datum. Som enda tjej (läs kvinna) i huset har jag äntligen fått rollen som inredare. Både mamma och Eva tycker jag har ganska fin smak då det kommer till inredning men... tillsammans är det inge vidare. Den värsta kombinationen hittar man i vardagsrummet. Det är mönster i mattan, på stolsdynorna och gardinerna. Det är inge vidare. Bara genom att ändra dessa små detaljer så skulle det se mkt bättre ut.
Jag ser fram emot detta och denna gång ska jag inte glömma förebilderna:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0