Före och efter

Var som sagt hos frissan idag. Är nöjd (för fjärde gången i mitt liv).
Här kommer mina "utlovade" före- och efterbilder.

FÖRE

På första bilden ska man alltså se lite sliten och ledsen ut. Tog några bilder på morgon och valde denna där jag såg lite beskymrad ut med en aningen osmickrande ljus. Jag slås av tanken att min hårfärg är bedrövlig:)

EFTER

Hehe, det ser ut som att jag har en kluven tunga:)

Sätter in en till efterbild, denna är dock inte lika tydlig men man såg iaf frisyren framifrån.

Jag tycker själv att jag passar i lugg och lite etapper, då detta resulterar i att mitt breda ansikte ser lite rundare ut. Den enda nackdelen med lugg är att jag ibland känner mig lite töntig.

Trots att min hårfärg blev lite bättre efter klippningen, har jag bestämt mig för att tona håret. Jag gillar H&M:s märke. Bra saker till det priset iaf:)

Jag bestämde mig för att köra på två olika färger efter att ha sett detta på Mica Paris i Stilpoliserna. Eftersom mitt hår har tendensen att snabbt suga upp pigmenten i hårtoningen, har jag valt en ganska "stor" skillnad på färgerna. I håret kommer skillnaden inte att vara lika stor. Ska färga håret imorgon kväll (eller på fredag). För enkelhetens skull ska jag nog färga underhåret i den mörkare bruna och sedan överhåret i den ljusare, ungefär som man gjorde under fjortistiden för några år sedan (underhåret mörkbrunt och överhåret vitt). Jag var aldrig så extrem utan tog en mörkblond färg i underhåret och slingor i överhåret.

Ta nu inte det sista fel, det kan bli fint på vissa med ljust överhår och mörkt under, men på vissa blir det så fruktansvärt fel, speciellt med platinablont och mörkbrunt. Men som sagt, det fungerar på vissa.

Kommentarer
Postat av: Lill Anna

Haha, sliten var ordet på förebilden. Jag har morgonrocken på mig:)

2008-06-25 @ 20:21:37
URL: http://lilllindgren.blogg.se/
Postat av: Amelia

fan vad snyggt håret blev!

2008-06-25 @ 21:06:48
URL: http://konstruktioner.blogg.se/
Postat av: Emil

Haha lilla Anna :) Lever du? :P

2009-02-16 @ 10:15:11
URL: http://absolutemil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0