Min nya hobby

Nu när skolan har slutat har jag ju fått lite fritid så äntligen har jag nu tid till att göra något som jag har velat göra väääldigt länge, nämligen sy kläder. För det första är det väldigt roligt, sedan får man bestämma hur man vill att kläderna ska se ut (tyg, mönster, modell m.m.), det är billigare och dessutom (nästan det bästa av allt) så slipper man gå runt i samma kläder som alla andra. För två veckor sedan hämtade jag symaskinen i Prästholm men dessvärre var den i uruselt skick. Köpte därför en ny symaskin, en Toyota.


Igår kom den med posten från Denmark. Är riktigt nöjd:)

Nästa vecka börjar jag med min första skapelse.

Hehe, är bara tvungen att lägga upp detta mönster för att historien bakom det är ganska rolig. Jag och Amen var på röda korset förra lördagen och fyndade lite. Jag hittade detta mönster på höga kjolar för endast 2 kr. I plånboken hittade jag fyra kronor och tänkte att jag kunde ge alla fyra kronor, mönstret var ju så billigt och dessutom är det ju för en bra sak. Jag stod före i kassan och kvinnan blev glad. Amelia, som köpte en blus, såg sin chans att komma till himlen och dubblade även hon, på blusen som kostade 20 kr. Hahaha, lite smådrygt sa hon sedan "jag såg i dina ögon att du utmanade mig". Jag tyckte att det var svinroligt och skrattar även då jag skriver detta nu, en vecka senare. Detta är en av många anledningar till att det är så underhållande att vara med kussen:)


Detta är alltså mönstret, den beiga kjolen är min favvo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0