And the show goes on...

Tog mig en titt i dörrens titthål på morgon (gör det varje morgon för att kolla på grannens dörrhandtag) och fick syn på en svart strumpa på dörrhantaget. Efter någon veckas lugn och ro har alltså min konstiga granne börjat spöka igen. Då vi lämnade lägenheten fick vi se att det inte var den vanliga strumpan som hängde på dörren, utan en svart knästrumpa i nylon. Förmodligen så har någon som tvättat igår glömt den och att grannen sedan har tagit den under sitt nattbesök i tvättstugan. Tycker så synd om grannen som måste mötas av denna strumpa varje morgon. Hade det varit jag så hade jag lagt ut en strumpa i tvättstugan och sedan väntat vid dörrens titthål hela natten. Bara för att se vem det är. Jag vet ju vem den skyldige är men det skulle inte kännas rätt att knacka på och skvallra. För det första så vill jag inte att den konstiga grannen ska veta att jag vet och sedan så kan ju den närmaste grannen tro att jag vill sätta dit någon annan. Det känns redan som att han misstänker mig då jag är yngst i våran trappuppgång. Eller jag tror att jag är näst yngst, eftersom att de nya grannarna (de som får strumpan varje morgon) kanske har ett spädbarn. Man kan nämligen se utifrån att de har ett barnrum, men jag har aldrig sett eller hört något barn. Kanske är kvinnan gravid? Hon ser iaf ganska stor ut så kanske:) Hur som helst, alltid då jag ser honom så känner jag mig så skyldig. Jag menar, om det vore jag som fick strumpan fastknytt på dörrhandtaget varje morgon så skulle då jag misstänka allt och alla. Iofs så misstänker han kanske inte de närmaste grannarna. Det hade ju trots allt inte varit så smidigt att "terrorisera" de som bor i dörren bredvid. Om man inte då vill bli påkommen d.v.s.

Kommentarer
Postat av: Amelia

Haha, man märker att du är lite skadad av att ha bott i Prästholm bland skvallertanterna. "Man kan nämligen se utifrån att de har ett barnrum, men jag har aldrig sett eller hört något barn. Kanske är kvinnan gravid? Hon ser iaf ganska stor ut så kanske:)"

2008-03-18 @ 16:12:18
URL: http://konstruktioner.blogg.se
Postat av: Lill Anna

Haha, började inse då jag läste din kommentar att jag nästan börjar bli tokigare än grannen;)

2008-03-19 @ 21:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0