Galen granne

Vår granne som bor i lägenheten ovanför är inte helt 100. För det första bråkar han och hans fru/sambo ibland så att man blir rädd. Visst, bråk förekommer väl mer eller mindre i alla förhållanden men dessa bråk är så högljudda att man ibalnd tror att de är inne i lägenheten. Det smäller och skriker. Senast de bråkade riktigt rejält var på självaste julafton. Bråket slutade med att kvinnan lät som ett brandlarm innan det till sist blev knäpptyst. Hur det sedan slutade vet vi inte, eftersom vi åkte till Henkes brorsa strax efteråt. Var bara hemma en snabbis för att bränna en skiva till min pappa.

Sedan ser karln ut som en uteliggare och har vid ett tillfälle rensat fiskenät i tvättstugan, utan att städa efter sig. Skräpigt och luktar uuä. Han går även ner till källaren (tvättstugan?) varje natt. Eller kanske inte varje natt men väldigt ofta. Har upptäckt detta då man har varit uppe mitt i natten och druckit vatten och även en gång då jag skulle hämta Henke på krogen. Då jag tvättade i tvättstugan för ca 2 veckor sedan, hängde det ett par "snurre sprätt sockar" på en grej på väggen som gör det lättare att vika ihop lakan m.m. Morgonen efter hängde den ena strumpan på våra nyinflyttade grannars dörr. Alltså grannarna mitt emot oss. Garanterat att det är psykgrannen som har hängt den på dörren. Senare under dagen såg vi strumpan ligga vid "källardörren". På morgonen dagen efter hängde den på grannens dörrhandtag igen. Sedan har det fortsatt så här. En morgonen hängde den även på insidan av ytterdörren (alltså dörren till själva huset) men nu på morgonen då jag skjutsade Henke till flyget så var den åter igen på grannens ytterdörr. 

Helt galen är han och det skulle inte förvåna mig om det var han som vandaliserade tvättstugan före jul. Jag menar, det är väl ändå ingen slump att båda tvättmaskinerna och torktumlaren går sönder samtidigt. Då jag sist tvättade var även mangelduken trasig. Har nu börjat låsa dörren dygnet runt. Man vet ju inte vad han är kapabel till...

Kommentarer
Postat av: Jocke

Hej

Svara på dagens sjuka, roliga fråga på

http://vastertorp.blogg.se/1204530432_dagens_frga.html

Tack för din medverkan

//Jocke

2008-03-03 @ 14:24:20
Postat av: Amelia

Förlåt, jag är lite petig: Det heter reJält.

2008-03-03 @ 20:05:48
URL: http://konstruktioner.blogg.se
Postat av: Amelia

Jävligt läskig granne förresten. Och vad fan är det med sockan? xD Skumt. Min granne är knäpptyst förutom när det är sport på tv.

2008-03-03 @ 20:06:48
URL: http://konstruktioner.blogg.se
Postat av: Lill Anna

Oj, så kan det gå då man skriver utan att tänka till:) Har fixat det nu;)

2008-03-03 @ 20:24:44
Postat av: Lill Anna

Våran kära faster bor ju så att hon kan se in till hans lägenhet och hon säger att han går naken (helt naken) på dagarna:P Usch...

2008-03-03 @ 20:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0