Grillfest, melodifestival och myskväll

Som vanligt får ni helgen i ett sammandrag, eftersom att jag inte har hunnit blogga. Det är iofs inget negativt, det visar ju att jag iaf har ett liv utanför bloggen:)

Var, som sagt, i Prästholm i helgen. Jag och Henke låg ute i solen och grillade på baksidan av huset. Falukorv och pinnbröd blev det. Jag förstår inte varför grillad falukorv är så otroligt gott. Skulle kunna äta upp en hel ring och då pratar jag om en sådan på 1,1 kg. Fast det är klart... jag var ju redan som 8-9 åring känd som "korvkungen", fast då rörde det sig mest om varmkorv med bröd. Efter någon timme gick solen i moln och vi gick till Johan istället. Pappa, Johan, Robert och Håkan satt och såg på trav. Jag läste Aftonbladets extratidning om melodifestivalen. Mina favoriter i finalen var typ Diamond, Perrelli och BWO. Amy Diamond för att hon hade bäst låt och för att hon sjunger så bra för att vara så liten. Och då menar jag inte bäst på det sättet att hon sätter alla toner rätt (vilket hon inte alltid gjorde, eller om det bara var någon av bakgrunddansarna som gjorde att det lät konstigt?), utan för att hon har en sån karismatisk röst. Perrelli gillade jag för att låten satte sig på hjärnan redan efter första gången man hörde den. Sedan så har Charlotte redan varit med i Eurovision song contest... och vunnit hela allt, så folk i andra röster kanske röster bara för att de känner igen henne. Henke tyckte att dock att hennes sminkning var lite.... ja, vad ska man säga, den kunde väl diskuteras:) Men samtidigt ser jag henne hellre översminkad än utan, för hon sägs nämligen se ut som ---- då hon har lite smink. 50 gånger hellre Charlotte än Sanna Nielsen dessutom. Så typiskt att det ska vara en massa ballader med bara för att en ballad vann förra året. Sannas låt har jag inget emot, den skulle säkert fungera i den stora tävlingen men det är Sanna som jag inte tål. Hade jag inte vetat hur gammal hon var så skulle jag tippa på typ 30-35. Första åren hon var med såg hon ut som en religiös 40-årig "skolfröken" och jag tyckte att hon bara blev ännu värre då hon för något år sedan bestämde sig för att få en "tuffare stil". Löjligt. Sista favoriten var BWO. Säga vad man vill om Alexander Bard men skriva låtar, det kan han. Tyckte dock att "temple of love" var bättre men årets låt var också okej. Aftonbladets Markus Larsson skrev även en rolig grej i tidningen. Han skrev typ "BWO:s sångare ligger oavbrutet med tv-kameran... utan att använda kondom". Festligt:)

Vi lämnade Prästholm någon gång mitt på söndagen och jag fick dessutom ett par nya vantar av mormor innan vi åkte. Det var bra för jag har varit utan vantar i ca 2 månader nu. De var söta, svarta med blommor och med mina initialer:) På kvällen var det dags för en myskväll framför soffan. Hade laddat upp med "Ben & Jerry", kuddar och påslakan. Såg först "Juno", den var ganska bra men precis som i alla andra filmer så har man åsikter om slutet. Dessutom tål jag inte Jennifer Gardner och denna film gjorde inte saken bättre. Filmen i överlag var dock sevärd och hade sina roliga inslag. Sedan började vi se "No country for old men", filmen som jag skrev att jag skulle se för någon vecka sedan. Den kvällen ides vi inte se någon film så vi fick alltså se den igår kväll istället. Eller vi hann bara se halva. Hur som helst så är det inte riktigt min typ av film men jag tycker ändå att den är bra. Den har hittills varit spännande och jag ser fram emot att se slutet. Fast det är klart, jag kände samma sak då vi såg första halvan av "1408" och den filmen slutade i total besvikelse. Hur som helst så har filmen vi ser på nu skadat mina nerver. Det värsta jag vet är när någon blir jagad. Det är absolut min värsta mardröm, usch att det är otäckt. Nerverna ligger på helspänn hela tiden. Jag vet inte om jag än vågar säga att filmen är superbra men den är då obehaglig iaf. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0