Helg igen

Har inte varit så aktiv på bloggen de senaste dagarna. Anledningen är att jag har haft en uppsats att skriva och även andra läxor. Just uppsatsskrivningen, om Gustav III, kunde ha gått lite smidigare. Hade "avlagt tid" att skriva den i helgen men det blev lite som det blev med det. I fredags läste jag mest fakta och skrev början på rapporten, typ bakgrund, metod o.s.v. Sen gick i princip hela lördagen bort. Hann dock skriva källanteckningen. Sedan gick jag och Henke på stan en sväng igår så jag började inte skriva rapporten förrän typ 14.30. Som tur var är jag van att skriva rapporter, speciellt under stress. Under de sista veckorna i trean, lyckades jag skriva en rapport om Jean Paul Sarte och existentialismen mitt i natten. Började kl 21 på kvällen och var klar typ 02.00-02.30. Det var viktigt att den blev inlämnad dagen efter, annars skulle inte läraren hinna rätta den innan betygen skulle sättas. Men det gick bra, mitt nattarbete fick MVG:) 

Vad var det då som höll mig borta från uppsatsskrivandet? Det började på fredagen då Henke inte ides gå på after work (eller om den blev inställd?), så vi slutade istället på Waldorf med Henkes föräldrar. För- och varmrätt blev det. Fick då verkligen pressa i sig maten. När jag var liten kunde jag äta en tre rätters middag utan problem och nu blir man nästan övermätt av bara varmrätten. Kanske har man börjat äta lite mindre i övrigt? När vi sedan kom hem var vi så trötta att vi inte orkade se någon film. Istället började vi se ett avsnitt med "Seinfeldt" men vi orkade inte ens se klart det. Fast då var det ju också en "one hour episode".

Lördagen började med frukost på Sub&co med Amen. Hennes mamma tittade också förbi för lunch. Efter en lång pratstund om allt mellan himmel och jord begav vi oss ut på stan. Jag hade bara två saker som jag behövde, ett storpack med kollegieblock och sytråd. Jag glömde bort tråden och ides aldrig köpa blocken. Det var ändå kul att gå runt i affärena och glädja sig åt att man inte hittade några kläder. Träffade Amens syster en snabbis innan det var dags för fika igen. Börje Olssons som förra veckan, åt en bakelse som smakade prinsesstårta. Tur att man tränar så mycket att man slipper känna dåligt samvete. Förvisso är jag fortfarande kvar i det stadiet där man kan äta hur mycket man vill utan att gå upp i vikt:) Henke skulle senare på 90-års fest (Tre stycken killar fyllde 30 år) och skulle inte äta middag hemma. Frågade Amen om vi skulle äta ute sen och hon var på. För att fördriva lite tid åkte vi hem till mig. Amen spelade guitar hero och jag städade/skrev källanvisningarna till uppsatsen. Åkte in till stan i rätt tid för att slippa den värsta hockeytrafiken. Det var väl tur att Luleå slapp kvala men jag hade hade hellre sett att de hade gjort det så att man fick se Leksand spela i år. Jaja, förhoppningsvis får man se dem nästa år:) 

Jag och Amen gick på Waldorf (nöter det stället ganska hårt nu) och tog både för- och varmrätt. Sedan åkte vi till Amen för att se slutet på Schlagern. Vid 22 åkte jag hem och skrev lite på uppsatsen men blev less strax efter midnatt. Såg istället en rysare på tv om en stalker. Han blev typ helt besatt av en kvinna och bröt sig även in i hennes lägenhet. Tänkte på min läskiga granne... Hämtade Henke och hans kompis vi 02.00.

Söndagen började med frukost på Dagobert. Sedan gick jag och Henke på stan en sväng innan jag avslutade min helg med uppsatsen som blev klar kring 23.00 och bestod av 12 sidor.     

Kommentarer
Postat av: Lill Anna

Ser att jag har skrivit lite för snabbt, Jean Paul Sartre ska det vara:)

2008-03-25 @ 08:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0