Helgen

Tänkte dra helgen lite kort.

I fredags var det dags att avrunda sportlovet med lite fest. Jenny var sjuk så det blev "bara" jag, Madde och Linda. Först var det förfest hos mig och sedan gick vi ut på Cleo. Det var ganska ok. Gratis inträde och gratis sprit vid ett VIP-bord (tack vare Linda;). Sedan gick det nog bara utför. Kvällen bestod mest av att vänta inne på toaletten där en tjej stötte på mig för första gången. Det insåg jag inte då utan jag tyckte bara att hon var trevlig, men så här i efterhand insåg jag att hon kanske sa lite väl smickrande saker. Festligt, men jag nöjer mig med den bästa;).
Sen vet jag inte riktigt men musiken var inte heller på topp. Kvällen höjdpunkt var faktiskt maten på korvgubben. Har helt övergett hamburgare efter krogen och är helt inriktad på grillkorv. Det är mindre folk, kortare kö, varmare, kortare avstånd från krogen, godare mat och det är t.o.m. billigare.

Dagen efter vaknade jag 07.57, alltså kring kl 8 som vanligt. Senare gick jag på stan ett tag medan Henke fikade med några kompisar. Var så less på mina träningskläder så jag passade på att köpa tre nya linnen. På eftermiddagen somnade jag och vaknade typ 1-2 timmar senare. Hade inte riktigt koll på vad klockan var då jag somnade men jag sov i mer än en timme iaf. Sedan åkte jag och Henke till waldorf för att hämta lite kinamat. Jag tittade på melodifestivalen. En del låtar är så dåliga att man faktiskt undrar hur de andra tusentals låtar som inte kom med låter.

Söndag och dags att knyta ihop helgen. Träffade kussen för vårat traditionella helgfika som tyvärr blev inställt förra helgen då Amen var i Gbg. Det blev en fem timmar lång fika som började på Sub&co och slutade på Börje Olsson. Pratade ganska mycket om att Amelia kanske ska börja träna. Hoppas verkligen att hon gör det, isf ska jag driva henne hårt;D Ser verkligen fram emot detta så jag hoppas att hon tar tjuren vid hornen. Dessutom är det ju mycket roligare att träna med någon och eftersom Henke har Danne så blir det roligt om Amen börjar. Håller tummarna:)

Nu ikväll blir det en film, närmare bestämt "no old country for old men". Sedan blir det nog en tidig sänggång. Ska nämligen upp och skjutsa Henke till flyget. Det blir en tidig uppstigning med andra ord men det är bara bra för då hinner jag göra bort en massa läxa under dagen:) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0