Hemskt!

Tycker att det är helt hemskt det som har hänt i Arboga. Sa ganska snabbt till Henke att det säkert är något ex till kvinnans sambo som har dödat barnen och samtidigt försökt döda barnens mamma. Och nu verkar det som att så är fallet. Om det nu visar sig att det verkligen är så, så är det ju fruktansvärt. Tänkt dig att du skulle ha träffat en kille för nästan ett år sedan och att hans ex (från Tyskland!!!) kommer hem till dig och hugger ihjäl dina barn, ett och tre år gamla, och att du sedan själv blir svårt knivhuggen. Stackars tjej då hon vaknar. För henne är det säkert skönare att få somna in. Tydligen så är kvinnan från Tyskland en riktig stalker. Visst, nog brer media säkert på en hel del men ingen rök utan eld. Dessutom är mycket av det som media skriver om, angående den skadade kvinnans sambo och tyskans tidigare relation, hämtat från sambons blogg. Jag stod och pratade med Henke om det i kön på kvantum och karl före oss vände sig om och sa "man skulle vilja köra över en sån där tre gånger med bilen". Snarare köra över, backa och köra över igen... upprepade gånger. Man ska då vara antigen j*vligt kall eller helt sjuk i huvudet för att kunna hugga ner 3 människor, varav två barn, av ren svartsjuka.

Nu till något annat. Igår orkade jag kravla mig upp och befinna mig på gymmet 07.00. Tur att det bara blev styrketräning, morgonen är ingen bra tid för mig att springa. Sedan blev det en härlig eftermiddag i tvättstugan. Älskar att tvätta, varmt och härligt:) På kvällen såg jag och Henke "The mist". Vet inte om jag ska säga att den var bra eller dåligt. Den var då ingen superfilm i alla fall. Jag tyckte att den var alldeles för seg och att musiken på slutet gjorde den sämre än vad den var. Såg klart No country for old men här om dagen och jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den. En del tycker nog att den är riktigt bra, medan andra tycker att den är riktigt dålig. Det var inte riktigt min typ av film men jag tycker ändå att den var sevärd för jag låg då på helspänn hela tiden:) Slutet var dock en tråkig besvikelse. Ville veta mer.

Idag har jag och Henke varit på stan en sväng. Ska äta pizza ikväll och sedan äppelpaj med vaniljsås... mmm:) Tänkte först ta Waldorf men vi ångrade oss alldeles nyss. Det känns dessutom som att det har varit lite väl mkt Waldorf på sista tiden. Imorgon är det full rulle igen. Först blir det fika på stan med Amen och sen påskmat hos Henkes föräldrar. Sedan ska Henke på "kalas" hos en kompis. Tror att jag ska sysselsätta mig med antingen någon läxa eller så ska jag se lite filmer som Henke inte vill se;) Ids inte följa med ut eftersom jag måste "ladda upp mig". Det blir nämligen utgång på söndag. Måste komma på något att ha på mig... garderoben känns trist för tillfället. Den här gången ska jag ta mig i kragen och komma ihåg att ta lite bilder på festandet:)   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0