Påsklov

Då jag kom hem från kemin idag så tog det någon timme innan det gick upp för mig att jag faktiskt har fått påsklov. Skönt ska det bli, får i alla fall sova på morgon:) Iofs så börjar jag typ 10.00 varje dag, förutom onsdagar då jag börjar 8.15, så jag slipper iaf gå upp typ 7 varje dag. Kommer ihåg tiden då man bodde i prästholm och gick skola ute på Bergnäset. Då var jag tvungen att stiga upp typ halv 6 för att hinna till skolan. Min första skjuts in till Råneå kom nämligen 06.40 *ryser*. Sedan gick bussen 07.00 från Råneå och bussen till Bergnäset 07.50. Sedan möts man av en dum idiot på skolan som säger att jag ska vara tacksam som slipper sitta på skolan från 07.40. Ifall det är sååå jobbigt kunde hon väl ha åkt buss istället för att åka med sin mamma. _ _ _ _ _ _ _, som jag och Henke brukar säga. Hur som helst, åter till skolan och kemin. Vi hade laboration idag och jag brukar alltid hata labbar men idag var det faktisk ovanligt roligt. Vi höll på med titreringskurvor. 

Många lektioner har varit inställda den här veckan. Fick tillbaka Gustav III uppsatsen på måndagens historia lektion, som dessutom gick galant;) Hade slarvat lite med "förarbetet" men själva uppsatsen gick igenom utan några kommentarer:) Är alltid ledig på tisdagar. Sen idag så utgick religionen p.g.a. eget arbete. Vet inte om jag har nämt det i bloggen före men jag ska iaf skriva en uppsats om skillnader och likheter mellan gudar och gudabilder. Vi ska hålla på med detta i tre veckor till men jag är redan klar med den;) Då får jag lite tid över till fysiken, där jag verkligen får kämpa för att hinna med. Nåja, efter lovet ska jag val ha hunnit arbeta upp mig lite. 

Mina vänner har säkert sett min tå på handen (ganglion, lägger in en vetenskaplig bild nedanför textstycket) och denna knöl har haft "växtvärk" i veckan. Har inte kunnat böja handflatan in mot handleden. Det gör verkligen svinigt ont då den växer eftersom att huden inte vill hänga med. Alla tycker att "knölen", som jag brukar kalla den, är jätte äcklig och att det ser ut som att det är ett ben som sticker ut. Henke försökte slå sönder den igår. Jag fick en handduk intryckt i munnen och sen tog han sats med en vaxburk. Tre försök senare var knölen fortfarande kvar och jag hade ondare än tidigare. Förut gick den lättare sönder men nu är det ett tag sedan jag slog sönder den sist så nu är det som att den inte vill. Det har väl kanske blivit någon slags ärrvävnad runt den? Har försökt få operera bort den men jag får inte ens ställa mig i vårdkön förrän den trycker på en nerv som gör att jag förlorar styrkan i vänstra handen. Förstår inte varför jag typ ska bli förlamad innan jag får ställa mig i en kö som typ är 8 månader lång. Vad ska jag göra under den tiden? Ibland känns nästan den amerikanska vården ett snäpp humanare... men bara nästan.  
 <<-- "knölen"

Ikväll händer det inte så mycket. Ska se top model kl 21.00, sen blir det nog sängen. Ska träna 07.00 imorgon. Det tar emot lite. Hade tänk skippa träningen ikväll men jag bestämde mig för att gå på yogan istället. Brukar annars vara på måndagar men jag är ändå glad att jag åkte ikväll. Det var typ ingen där, bara ca 8 pers. Jag var dock den enda under 30, kanske t.o.m. den enda under 35.

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0