En dag på stan

Planen idag var att åka in till stan, möta Amen och sedan åka hem igen. Så blev det inte riktigt.

Amelia skulle agera skorådgivare och vi kom fram till att dessa var snyggast.

Egentligen satt de från Vagabond riktigt bra men två saker stod emellan oss:
- Var inte så förtjust i materialet.
- På Vagabond fanns de inte i min stl (+att de av ngn konstig anledning kostade 100 kr mer än på affären i smedjan) och på Smedjan hade de kanske min stl på vinden. Vind på Smedjan?

Så det blev alltså skorna på Wedins (se bild ovan).

 
Amelia passade på att prova ett par skor som föll henne i smaken (Obs! Stark ironi, känsliga läsare varnas).

Kom hem och prövade mina nya skor (kändes hur det gick att gå länge i dem m.m).
Resultatet blev röda tår

På denna bild är det ca 30 min sedan jag tog av mig skorna och då hade jag bara haft dem i ca 20 min (gått i dem i ca 5 min). Är inte säker på om jag kan ha dem. Dessa är mina alternativ som jag måste ta ställning till under natten:
- Köpa "partyfeet" skoinlägg eller liknande.
- Lämna tillbaka mina skor och försöka tvinga dem upp på vinden för att ta fram de dyrare skorna i min stl.
- Använda klänning eller kjol (vilket passar till skorna jag har).
- Använda honungsplåster på tårna för att motverka skavsåren (de uppkommer pga att den höga klacken trycker foten neråt mot den "spetsiga tån").
- Använda mina guldsandaletter (trots att det ser så kallt ut).

Svårt val... får se hur jag gör. Om jag lämnar tillbaka skorna så ska jag köpa en massa mineralsmink :)   

Kommentarer
Postat av: Amelia

lämna tillbaka och be om att de tar ner den dyra från vinden!

2008-05-09 @ 10:42:38
URL: http://konstruktioner.blogg.se
Postat av: Lill Anna

Jo, jag var på väg att lämna tillbaka dem men då tipsade madde om att använda nylonstrumpar. Det blir väl antagligen mer friktion, tårna sugs inte fast i skon:) Har 30 dgr öppet köp så jag väntar ett tag;)

2008-05-10 @ 22:51:01
URL: http://lilllindgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0