Fler ungar till soc

Jag har på den senaste tiden irriterat mig mer och mer på ungar. Riktigt små barn som är jobbiga och skriker är föräldrarnas "fel". Men då de börjar bli 10 år och äldre så är det ungarna jag stör mig på. Det är främst att de måste skrika hela tiden och bara vara allmänt oartiga. Elaka ungar har man också råkat ut för. Visst, egentligen kan man inte skylla på föräldrarna alltid men visst bidrar dem till stökiga och oartiga ungar. Att ha vissa regler hemma som att "håll er lugna när vi är bland folk" och "säg alltid tack" räcker. Varför måste de vara så fruktansvärt oartiga hela tiden? De är ju knappast det i naturen (eller?).

Anledningen till att jag kommer med detta inlägg är att jag blev riktigt irriterad igår då jag cyklade hem från skolan. På vägen mötte jag 3 ungar i kanske 10-12 års åldern. Då jag cyklade förbi skrek en av ungarna rakt ut. Hade jag kunnat hade jag sträck ut armen och gett ungen en stor smäll. Tål inte sådant. Framför allt då ungar gör så i ansiktet på främmande människor. 

Skulle mitt barn bli så pass odrägligt att bara lite aga skulle hjälpa så kommer väl soc behöva komma och ta mitt barn. Men får jag ett så pass odrägligt barn, som t. ex. inte kan passera en människa utan att skrika den rakt i örat, så skulle jag nog bara vara tacksam om de tog barnet ifrån mig.

T.o.m. soc är ju less på barnen som de får in. Denna skylt stod t. ex. utanför den sociala myndigheten igår:

REA på barn?

Det hade kunnat vara soc men det var egentligen Ticket (resebyrå) som hade denna skylt i höstas.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0