Idag - stan och Exotic

Känner mig nöjd med helgens bloggande då jag faktiskt har kommit mig för att uppdatera bloggen.

Idag blev det som vanligt fika på stan med Amen. Stadsmaran var i full gång så det var svårt att komma fram på vissa ställen. Vi fikade på Börjes, var sin schlabang. Pratade om allt från våldtäktsmän och politisk korrekthet till kärlek och vilka som egentligen ska få skaffa barn. Amelia tyckte att jag lät som Magnus Betnér då jag gjorde till mitt skratt. Anledningen till att samtalsämnet om lämpliga föräldrar kom upp, var att staden idag var full av skrikande barn. Det är egentligen inte barnens fel... det är föräldrarnas. Skulle kunna ta upp tusen tillfällen då föräldern skulle behöva få en klapp i bakskallen, blir så fruktansvärt irriterad. Tur att fler håller med. På stan köpte jag bl. a. en klänning på Åhléns och hårtoning.

På kvällen gick jag och Henke på Exotic. Är inte sååå förtjust istället (föredrar Waldorf) men de hade ett special erbjudande i helgen eftersom de firade 30 år. Fyra små rätter kostade endast 50 spänn så vi bestämde oss för att även ta lite efterrätt. Planen var att vi skulle gå på bio sedan men det var inga höjdarfilmer så vi åkte hem istället. Snart ska vi se Dexter

Hade ingen bild från dagen så jag slänger in Torsdagen middag från Waldorf:)
    
Det kanske låter som att vi äter mycket ute men det beror på att jag alltid lyckas blogga då vi köper hem mat. Matköpet i torsdag berodde på att Henke kände sig sjuk. Förvisso hade säkert jag kunnat laga mat men det är så länge sedan jag lagade något sist så vi körde på Waldorf. Dessutom är Henrik så otroligt bra på att laga mat så jag kommer aldrig upp i hans nivå. Förmodligen skulle jag bara förstöra någon bra maträtt så att vi aldrig skulle kunna äta den igen. Imorgon blir det förhoppningsvis fisk. Till alla er som inte har provat vill jag tipsa om hajmal. Nice firre:) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0