Say what?

Sitter hos Danne och väntar på hemgång. Henke m. fl. spelar poker så jag passade på att blogga bort ESC-finalen. Först tänkte jag är det sant? Folket röstade typ på de sämsta bidragen. Sedan blev det lite bättre och de två första platserna gick till mina favoriter, Ryssland och Ukraina (de två snyggaste i tävlingen:). Kände hur det hettade lite om kinderna under deras framträdanden. Sveriges placering blev dock en besvikelse. Jag var säker på top-10, ja t.o.m. top-5. Egentligen kan jag inte klaga på Sveriges fiasko, det lät inte så bra som det brukar. Det var dock betydligt bättre än i semin men ändå inte klockrent. Hennes röst lät ganska skör och det var inte toppen.

Till min förvåning (jag har inte lärt mig att det går bra för riktigt dåliga låtar i detta sammanhang) fick Azerbajdzjan, Rumänien, Albanien, Spanien och B-H höga poäng. Varför? Och hur i hela, kan Sverige ge 10 poäng till B-H? Det är inte bara slaver och muslimerna som har dålig musiksmak.... isch. Och 12 poäng till Norge? Tantvarning och då pratar jag inte bara om kjollängden (som slutade strax under knät).

Jag hade ju klantat mig och satt poäng på fel rumänska låt. Det var inte denna som jag hade lyssnat på då jag lyssnade igenom alla låtar på youtube. Ursäktar för detta (även om ingen läsare förmodligen bryr sig:) Ger Rumänien A+ i betyg. Är lite less på att Grekland kom trea. Bra för Henke och hans jobbkamrater som hade tippat på dem men annars dåligt. Visst, refrängen fastnar på hjärnan men hon gör den ju så fruktansvärt gnällig. Hon är dock lite lik Elaine i Seinfeld:)

Vill avsluta med att Sverige måste skicka ngt sämre nästa år, så att det inte blir en så stor uppståndelse. Sverige ska alltid överdriva och satsa så mycket på PR att folket ledsnar. De vill inte rösta på något som är i deras ansikte 24/7. Hela grejen blir så överskattad. Pustar bara ut och är glad för att Ryssland vann:) 

Kommentarer
Postat av: Carola

hehe jaa, saken är att jag är ett fan av John Lennon och fick lite john lennon känsla utav frankrikes låt :) men ryssland var verkligen värdiga vinnare. synd för sverige dock! bättre lycka nästa år liksom :D

2008-05-25 @ 01:01:36
URL: http://carolasandgrim.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Trist att Sverige fick ensådan dålig placering!

2008-05-25 @ 08:47:07
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Amanda

Håller med om att Sverige skall skicka något dåligt nästa år. Kan ju inte gå så mkt sämre än det gjorde nu, så varför inte. =)

2008-05-25 @ 12:56:46
URL: http://amandahelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0