En dag på stan

Fick vara ledig idag:) Började med en morgonpromenad och brr vad kallt det var (-16 och lätt snöstorm sista biten). Det var som att känseln i ansiktet försvann sista 15 minuterna och det värkte i varenda led då jag kom in igen. Sedan bar det av till stan. Har inte handlat så mkt, endast nya gymkläder i form av ett par shorts och två linnen. Shortsen kom från barnavdelningen, billigt och bra i storleken. Förstår inte varför alla gymkläder kommer i så stora storlekar. De flesta märken har "s" och "36" som minsta storlek och dessa kläder ska ju ändå sitta åt. Köper man då för stor storlek så kan det se lite fel ut, speciellt i midjan. Som tur var har Stadiums barnavdelning ett ganska bra utbud och till ett lägre pris dessutom;)

Annat som jag har stört mig på idag (och som jag har stört mig på ett flertal gånger förut) är att de envisnas med att sätta puffärm på varenda tröja/klänning. Är det bara jag eller är det någonsin snyggt? Man ser bara konstigt bredaxlad ut och även om man skulle ha s.k "sluttande axlar" så blir man inte alls snyggt bred i en puffärm. Ibland kommer man undan med en puffärm men i de flesta fallen så är det bara fult...

Hemma igen så blev det mat och dusch. Ska snart iväg med Henke, hans föräldar och hans bror med familj (fru och ett barn). Ska på Anatolia och mumsa. Sen ska jag och pojken ha myskväll^^.

Kram och trevlig lördagkväll:) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0