Fredagen den 13:onde - otursdagen med en drastisk vändning

Igår var det årets första "otursdag", alltså fredagen den trettonde. Jag hade ett inbokat pass på Porsön mellan 07-17.00. Var på jobbet ca 3 minuter före, blev lite senare än tänkt på morgon, trots att jag bara snoozade en gång:). Efter mitt första besök var det meningen att jag och en till skulle köra dubbelt. Då jag kommer till lokalen, ca 07.45, säger hon att de inte har fått något vik för en av de ordinarie som hade VAB. Jag skulle få ta hans runda i Brändön-örarna istället. Detta resulterade i att jag en stund senare var en timme sen med dagens pass. Kom bl.a. till en farbror som var svinsur för att jag var sen. Bet ihop och tänkte att det kunde väl ändå inte bli värre. Kom senare till en herre i 50-årsåldern som hade besök av en äcklig gubbe som i princip tog mig på röven sist jag var där. Nu höll han sig dock i skinnet och vi hade faktiskt ganska roligt. Sista stoppet innan lunchen var ett städ. Ursprungligen hade jag två timmar på mig, men efter morgonens köriga pass återstod nu bara 1 timme och 15 minuter. 

Här vänder oturen och jag kommer till världens mysigaste farbror. Vi sitter och pratar en stund och han vill att jag provar hans massagestol. Om jag hinner kan jag göra det då jag har städat klart, säger jag vänligt. Jag har inte hunnit dammsuga säger han. Men det kan jag göra åt dig, svarar jag. Nej, det vill jag göra själv, säger han och ber mig istället dammtorka. Jag dammtorkar allt jag kommer åt i 20 minuter medan han kör ett pass i massagestolen. Jag håller på med toaletten då han kommer och tvingar mig att sluta. "Kom nu, det där fixar jag själv". Jag gnuggar lite till av ren yrkesskada och kommer sedan in till vardagsrummet. Sätt dig nu i stolen, vill du ha kaffe? frågar han. Nej tack, ingen kaffedrickare, svarar jag sedvanligt. Han börjar dammsuga och jag lutar mig tillbaka i massagestolen. Under tiden måste jag intala mig själv att det faktiskt är sant. Han städar, jag sitter (ligger snarare) i massagestolen, han får betala och jag får betalt. När mina 15 minuter i stolen är slut, så vill han att jag tar en omgång till men klockan börjar närma sig lunch så jag blir -tyvärr- tvungen att avböja. Ett äpple i min hand och jag var ute igen. Då ringde de från vikarieförmedlingen och gav mig 6 pass på Björksgatan. Med radion på högsta volym skrattade jag hela vägen tillbaka till Porsön.

Då min halvtimmes lunch var slut, tvingade personalen kvar mig. De strök lokalvården på mitt schema med motiveringen "vi städar vår egen skit, det ska inte du behöva göra". Hela gängen satt kvar och åt kokta ägg. Efter en timmes lunch ringde mobilen. Det var chefen på Gammelstans hemtjänst som ville anställa mig i 6 veckor. Jag trodde inte att det var sant! Börjar nu på måndag:) Eftermiddagen flöt på och vi var klar 16.35. Hem och duscha innan Henke och jag åkte till vårat bokade bord på Waldorf. Vi ville göra bort "alla hjärtansdagmiddagen" dagen före. Efter middagen, där jag även berättade för Henke att jag fått jobb, firade vi med en påse godis och desperate. Vi hamnade i någon slags sockerkoma och somnade på soffan, vaknade då klockan var 21.30 och förflyttade oss då till sängen. Vi var inte vakna så länge innan vi slocknade igen.

Detta var nog den bästa dagen hittills på detta år:)
Älskar min pojk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0