Hårresande

Är inne i en sådan period då jag stör mig enormt på mitt hår. Varje gång jag ser mig i spegeln så drar sig ögonen direkt till håret. Jag är så upptagen med håret att jag inte har upptäckt att jag för en gångs skull är helt finnfri i ansiktet (haha). Eller jag har en under käkbenet men det syns inte om jag låter bli att vicka skallen åt sidan:)

Tog foto idag till ID-kortet vi ska få från vikarieförmedlingen. Jag var väldigt rosig på kinderna men inte helt ful, fast det var ju då det här med håret som jag störde mig på...

Jag är för tillfället så töntigt rädd om mina döda celler som växer från mitt huvud så även om jag är sugen på att klippa bort hälften så vågar jag ju förstås inte. Det har även att göra med min garderob. Vet inte om den fungerar till kort hår:) Förvisso har man ju då en anledning att få shoppa en ny garderob;)
 
Modellen har nog lite spetsigare haka en jag men annars är det inte helt olikt min fyrkantiga ansiktsform.

Amelia har ju nyligen klippt sig och det blev verkligen en stor förändring åt det positiva hållet. Se själv.

I själva verket tror jag att jag ska satsa på en lite roligare färg istället. Lite varmt brunt med lite guldiga slingor?  Klippa ska jag ändå göra (även om det inte blir kort denna gång). Ska boka på onsdag och jag lär nog hitta en ledig plats någonstans. Min "ordinarie" frisör som har gjort mig helnöjd 3 gånger av 4 (hon misslyckades lite med luggen senast) är nämligen mammaledig så nu är det bara att "välja och vraka". Lite solbränna hade inte heller varit fel men det känns så ofräscht att sola solarium och det är så jobbigt att hålla på med brun-utan-sol som har tendensen att bli orange-utan-sol. Nej, jag får nog vänta på vårsolen som kommer på någon månad:) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0