Hår hår hår

Om det är något som jag har stora komplex för så är det mitt hår. Det är så fruktansvärt tråkigt. Färgar jag håret är det trist igen efter några veckor. Mitt hår hänger bara och gör inte direkt några underverk. Förvisso börjar det komma ur den där supertråkiga mellanlängden men det är fortfarande inte så långt som jag vill ha det. 5-10 cm till tack. Förvisso är det ganska tjockt, trots att jag har ganska tunna hårstrån. Jag måste ha ganska mycket hår med andra ord. Jag klarar dock inte av torra eller kluvna hårtoppar så det är därför jag alltid har haft bråttom med saxen förut (för att klippa innan det blir kluvet). Nu har jag dock lugnat mig och har infört klippning var fjärde månad (februari, juni och oktober).

Trots att håret börjar bli långt, blir jag då och då sugen på att klippa kort. Ska försöka hålla mig några år. Dessutom tror jag inte att min garderob skulle gilla en kort frisyr. Amen tyckte att jag passade i "lång page" som jag hade för ca 1,5 år sedan. Jag gillade också den frisyren men nu tänker jag mig mer en liknade "twiggyfrisyr". Samantha i ANTM fick en riktigt lyckad makeover då de klippte henne kort


Före (uppe) Efter (nere). Tyvärr kommer jag aldrig att bli så modig...

En annan som jag vet går i klippningstankar är min kära kusin. Våga! Jag tror att de skulle bli jättebra. Du får så fina drag i ansiktet då du sätter bak håret så där:) Se själva.

kram kram

Kommentarer
Postat av: Amelia

Yeij, vad alla peppar mig! :D Jag tror faktiskt att jag ska göra det :)



Nu förstår jag vad du menar med Twiigy-frisyr! Jag tror du skulle bli jättefin i det, faktiskt. Du är väldigt söt i lite kortare hår :)

2009-01-25 @ 21:20:14
URL: http://flicktankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0