Maginfluensan slår till

Än så länge har man klarat sig från årets influensa men igår fick jag bevis på att den finns alldeles i närheten. Henrik ligger nu sjuk och har därför varit hemma från jobbet idag. Tur för honom att jag jobbade kort dag idag (tolfte jobbdagen i följd), samt att jag är ledig imorgon:) På jobbet sa de tidigare här i vinter att man kan förebygga maginfluensan genom att äta 7 hela vitpeppar. De ska sväljas hela så det känns inte alls. Jag har nyss ätit dessa så passa på ni också:)

Peppar, peppar....

Kommentarer
Postat av: Linnea

Vitpeppar är faktiskt effektivt. Äter alltid det när de går kräksjukan på jobbet eller om nån man känner har det.

Det är ju då inte säkert att det beror på det, eller om jag helt enkelt har svårt för att få magsjuka men jag har inte haft det sen vi gick sjuan....

2009-01-20 @ 23:10:32
URL: http://thevoicesinmyhead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0