Pinsamt i Piteå

Jag och Henrik besökte Piteå igår. På vägen dit sa jag "nu ska vi besöka staden som luktar illa, har norrbottens fulroligaste dialekt och drygaste invånare". Vädret var mulet men ganska varmt. Det blev några inköp. Först Hanséns där jag köpte ett par jeans och Henke en t-shirt och huvtröja. Sedan blev det en t-shirt till för Henke på Carlings och även en på Brothers. Själv köpte jag ytterligare ett par jeans på Vero moda. En fika på gallerian, en sväng på några fler affärer (det är mkt inredningsaffärer för oss just nu).

Vi hade parkerat på "däcket" med p-skiva och begav oss sakta hemåt. Vi surrade i bilen och började titta på en hund som satt på sidan om utfarten. Plötsligt small det bara till. Vi hade kör nerför en 20 cm (?) hög trottoarkant. Det fanns INGA skyltar om detta, utan i vanliga fall ska denna "utfart" vara förbommad. Vi satt fast och jag fick panik "vad ska vi göra, vad ska vi göra?" Människor började samlas framför bilen och jag ville bara sjunka genom jorden. "Ska vi ringa Falck"? föreslog jag. "Falck" är en slags försäkring som jag har och gäller i hela Europa. Om man t.ex krockar, får slut bensin, stöld, punktering (ja allt möjligt) så kommer det någon och hjälper en. Dessutom får man gratis transport, hotellövernattning och hemresa om det behövs. 

Karln med hunden sprang runt bilen för att se hur den satt fast. Tydligen hängde bilen på en "balk" som man fäster domkraften på. Det slutade med att tio karlar lyfte upp fronten medan jag sakta backade. Folk som gick förbi på gatan ställde sig och fotograferade, och jag ville bara dö. Det gick och lättnaden var total. Efter att ha tackat för oss var vi åter igen på väg hem. Två karlar sprang genast och hämtade "bommarna" som stod lutade mot väggen vid infarten. Då vi var ute på vägen igen, släppte spänningen och vi kunde skratta.

Helt plötsligt var det inge fel på Piteå och dess invånare. Det tog 2 minuter så hade vi ett gäng "gubbar" som var villiga att förstöra sina ryggar. Här förändrades min syn på piteborna och jag lärde mig att denna "utfart" var ett stup.

Haha.

Kommentarer
Postat av: teemu

Haha Anna de där var bland det roligaste jag läst i ett blogg inlägg :) Men samtidigt hade jag inte vela sitta i era kläder där i piteå

Hoppas de går bättre nästa gång för er :D

2009-07-17 @ 18:53:36
URL: http://irwingoodman.blogg.se/
Postat av: ändra färgen

/* Entry headers */

h3 {

font-family: Georgia, "Times New Roman", Times, serif;

font-size: 16px;

font-weight: bold;

color: #000000;

margin: 0px 0px 10px 0px;

2009-07-17 @ 19:02:05
Postat av: Lill Anna

Haha, ja Sandra ville ha med ett gäng till PDOL men jag var lite osäker på om jag kunde besöka Piteå så tätt inpå haha:)



Ska fixa färgen så snabbt jag kan...:)

2009-07-18 @ 10:39:05
URL: http://lilllindgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0