The smile :D

Hihi, var till tandsköterskan på morgon för en undersökning. Det är första gången på ett och ett halvt år som jag var till tandläkaren och jag var riktigt nervös. Ibland får man ett sådant oroväckade ilande i en tand. Är det ett hål? Inbillar jag mig? Är det tandköttet? Sen är jag alltid orolig för att jag har så vita tänder (får alltid frågan om jag har blekt dem) och jag har hört att "gula tänder är starka tänder". Mest troligt är det väl en med gula tänder som har hittat på det;P

Först blev det röntgen. Hatar de där stora vassa sakerna som de tvingar in i munnen. Känns som att de skär upp hela kinden. Sen är det den där minst lika obehagliga kroken som de drar mellan alla tänder *hurvel*. Hon upptäckte att jag hade lite tandsten på insidan av de nedre framtänderna. Då tog hon en ännu grövre krok och rispade bort tandstenen. Det kändes som att hon skulle dra bort tänderna. Hade jag haft en lös protes där nere så hade den åkt på en gång.

Efter undersökningen sa hon "Jag ska titta på röntgenbilderna men det jag ser nu är att det ser väldigt bra ut". Yes, yes, tänkte jag:) Hon hittade inte heller något på röntgen så hon sa att jag hörde till "prisgrupp 1" då det gäller tandvårdsabonnemanget. Jag behöver alltså bara betala 360 kr om året för all tandvård under tre år *jublar*.

Hon avslutade med det obligatoriska "tandtråd, tandtråd, tandtråd". Tandläkare och sköterskor måste ju få betalt för varje gång de säger tandtråd:) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0