Sett på gymmet

Även på gymmet måste man höja på ögonbrynet åt vissa människor...

Har under min tid fått se både det ena och det andra så därför har jag nu framställt en liten lista på saker jag stör mig på.

- Utsläppt hår (gäller hår som är längre än till axlarna). Får alltid känslan av att människor med utsläppt hår bara går till gymmet för att visa upp sig. Det känns så ofräscht då håret bara hänger och slänger. Så svårt är det ju inte att sätta upp det. Har även en liten fobi för utsläppt hår mot en svettig "yogamatta". Speciellt gymmets egna, slitna och smutsiga. Uhh...

- Halvnaken träning. Killar utan tröja (har man som tur var inte behövt se) och tjejer i endast sportbh. Det känns också bara ofräscht. För andras skull kan man väl låta det vara ett plagg mellan ens egen svettiga kropp och maskinerna. Haha, låter som jag har världens bakterieskräck men om så vore fallet så skulle jag knappast vara på gymmet. Tycker bara synd om de som inte har vett att klä sig. En tjej på gymmet är alltid klädd på detta vis och min enda fråga är om hon aldrig tvättar sina gymkläder?

- Vilket leder till störningsmoment 3. Folk som aldrig byter gymkläder. Köp något nytt så att du åtminstone har ett ombyte. 2 olika linnen i alla fall. En tjej har vääärldens fulaste mundering. Svarta utställda byxor i sådant material som är typiskt för gymkläder. På byxorna är det turkosa ränder. Sedan har hon ett linne i samma material och färg som matchar byxan. Det är ett helt set rättare sagt. Kan inte låta bli att störa mig då jag måste se denna dräkt flera gånger i veckan. Utsvängda byxor borde hur som helst bannlysas från gymmet. Det är ju sååå snyggt då anklarna är det bredaste partiet på kroppen. Not.

- Superurringat.... på killar! En kille var bl.a. idag och tränade och jag retar mig på honom varje gång. Han har rakad skalle och sedan (alltid) ett svart linne som är superurringat både fram och bak. Han ser bara ut som en transvestit och jag försöker låta bli att titta bara för att han inte tror att jag kollar för att jag tycker att det är snyggt. För så är icket fallet.

- Strumpbyxor -inte tights, utan riktiga nylonstrumpbyxor- på gymmet. En trend som jag har sett återkomma lite då och då under de senaste veckorna. Snälla sluta. Det är inte snyggt, bara wierd. Min fråga är "varför?".

- Übersminkad på gymmet. Av samma anledning som det är fult att vara sminkad på stranden. Det är bara äckligt och man kan nästan se med blotta ögat hur porerna kvävs.

- När folk slår ihop vikterna framför sig. Ibland går det inte att undvika att det händer nån gång under ett set, men händer det vid varje repetition så gör man bara fel *och är kanske inte medveten om det?*

- Solglasögon på gymmet. Varför?

- Massvis med smycken då man tränar. Okej, kanske har man ett armband som t.ex. inte går att ta av, men då fingrarna är fulla med ringar och stora örhängen hänger i öronen så börjar man undra...

Sådär. Nu har jag nog fått ut allt. Går egentligen inte och stör mig så mkt men "pennspetsen gick av" idag då jag såg killen i det urringade linnet. Förhoppningsvis *en chans på miljonen* så läser han detta inlägg och går och köper en t-shirt imorgon. Förstår inte varför hans tjej inte säger något? Men det är klart, hon har också en superurringning. Och då jag nu tänker efter så har hon även alltid utsläppt hår och utsvängda byxor. De är härmed korad till gymmets fulaste par:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så jävla sant. Har dock aldrig sett nylonstrymobyxor, men där jag tränar verkar folk tycka att det är okej att inte byta om alls, utan köra i sina jeans typ..

2009-03-10 @ 18:12:03
Postat av: Emil

HAHAHAH! Anna jag gillar din stil som fan :) Du är bara för bra på att kommentera folk. Stå på dig!

2009-03-11 @ 05:20:37
URL: http://absolutemil.blogg.se/
Postat av: Lill Anna

Och de som tränar i mössa. Måste ju vara hur varmt som helst:) Sedan sitter det kvar i många ett "problem" från skolan. Då pratar jag om de som tränar och sedan byter om till vanliga kläder (alltså inte duschar). Som att det hjälper att bara rolla sin svettiga armhåla lite? Jag duschar inte alltid på gymmet men då har jag träningskläderna (+ mjukisar och huvtröja) på mig tills jag kommer hem:)

2009-03-12 @ 21:09:36
URL: http://lilllindgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0