Senaste veckan...

Har haft fullt upp denna vecka...

I måndags var det jobb, delad tur. Har varit förkyld i veckan så det blev ingen träning:( Jag och Henke tog en liten sväng på stan för att köpa min spikmatta som jag skrev om i ett tidigare inlägg. Sedan åkte vi även förbi Colorama en sväng för att kika på lite tapeter till lägenheten. Rustningen börjar närma sig och snart är det vår tur:) Åkte även förbi Elgiganten för att kika på en systemkamera som vi planerar att köpa. Vi passade även på att fynda en svart mikrovågsugn på rean:) Den står nu hos Henkes föräldrar och väntar på att få flytta in på Kallkällan...

På tisdagen jobbade jag 07.30-17.00. Ingen träning efter jobbet, däremot åkte vi till Henkes föräldrars stuga för mat, glass och övernattning.

Upp på onsdagen för att åka till pappa i Prästholm. Pappa har köpt en ny bil, en BMW.


Vi hjälpte honom med hans CV och åt halstrad strömming. Fick även en chans att samla ihop alla mina Michael Jackson skivor. 25 Juni var ingen höjdare. Cykeln fick punktering, Max brann upp och min största idol avled. Ska man se det från den ljusa sidan så fixade svärfar punkteringen väldigt snabbt, Max finns kvar på andra ställen i stan och Michael Jackson är nu större än någonsin. Kan ändå inte låta bli att kröka på ögonbrynet då det nu helt plötsligt är "okej att gilla Michael Jackson". Samma fenomen har man ju upplevt med Justin Timberlake och Britney Spears. Ingen vågar öppet erkänna att de gillar en artist förrän deras låtar spelas sönder på krogen och radion. På tal om radio så kan jag inte låta bli att hata RIX. På eftermiddagen går det an men kanalen är förbjuden på morgon. Rix morgonzoo har blivit så töntigt och jag tål verkligen inte Tittis skratt. Förlåt, behövde bara ventilera lite...  

På onsdagskvällen träffade jag Linda. Vi var och åt på waldorf, som för övrigt har gjort lite ändringar i sin meny. Jag tog halstrad lax.

Sedan åkte vi till Lindas lägenhet. Jättemysig, gillar fondtapeterna. Det blev glass, skvaller och lyxfällan m.m. Jätteroligt men tråkigt att inte hela gänget var samlat:) Pratade i sömn i onsdags, tydligen något i stil med "det är som att vattnet kommer" och sedan var det, enligt Henrik, som att jag insåg att jag svamlade och sa "Nu är jag sådär konstig igen". Några andra "sömn-repliker" som jag har haft är:

- Natten till V75 i Boden då jag och Henke sov på soffan hemma i Prästholm. Jag hade somnat och han kom och ville mysa. Då ska jag irriterat ha vräkt ut mig något i stil med "Gör det du ska och försvinn sen härifrån".

- En kväll då jag somnat på soffan här i lägenheten ska jag ha ryckt till och sagt "åh, det var som faaan".

- Natten mot söndag då jag hade somnat och Henke kom hem efter en mindre fest hos en kompis. Jag ska ha tittat ner under täcket och då Henrik frågade vad jag höll på med ska jag ha sagt "jag skulle bara kolla så att det var kvar".

Pratar ofta i sömnen och jag misstänker ofta att Henke vill provocera mig lite. Läs även tidigare "pillowtalk"

Hur som helst, på torsdagen var det jobb 07.30-17.00 igen. Sedan åkte vi till travet i Boden för årets omgång i "Björnkampen". Robert tippade "bordssystemet" och vi fick in sex rätt. Vi var ett gäng som fick dela på nästan en kvarts miljon och känslan då loppets sämsta häst sprang om alla på upploppet går inte att beskriva. Man står upp, skriker och hoppar. Pulsen är uppe i 200. Ännu bättre kändes det då vi var de enda i restaurangen som skrek. Bert, en travtok från Boden, ställde sig upp i andra änden av restaurangen och skrek "alla vi som älskar råne klappar nu". Det är nog det roligaste som har hänt i år. Tre i top iaf. Jag som hade sett fram emot en lugn kväll fick se mig slagen. Först åkte vi en sväng till Markus där även Ferngren och Huring (även de vinnare) väntade. Sedan bar det av till All star där det blev champagne.

Jag som körde bil fick nöja mig med att smutta lite av Henke. Då All star stängde gick vi på båten istället där det blev alkoholfriadrinkar för mig. Det gick an men de var väldigt söta.
 
Strax efter två åkte jag, Henke och Robert till Statoil för att köpa lite nattmat. Max hade stängt då det var Torsdag... Kom i säng strax efter halv tre och skulle upp dagen efter 07.30.

Ganska trött på jobbet i fredags men det gick bra ändå. Då jag kom hem somnade jag på soffan i ca 2,5 timmar. Det gick snabbt så var jag tvungen att åka tillbaka till jobbet igen. Somnade innan 22 på soffan.

Igår, söndag, jobbade jag 07.30-14.00. Det blev en fika på Storheden med Madde, sedan hem för att byta om till middag i Henriks föräldrars stuga. Grillat och tårta:) Henkes faster och hennes man var uppe från Sthlm, sedan så var även Henkes bror, fru och pojk där. Efter middagen så gick jag, Henke, Stockman (Rikard) och Johanna på Ice Age 3.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad bra då kan ni äntligen köpa en bil. alltså en bmw som din far :D

2009-07-14 @ 19:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0