Sagt i sömnen...

Som mina närmaste vet så är jag expert på att prata i sömnen. Här är några av mina tidigare godbitar:

I somras då jag och Henke övernattade i hans föräldrars stuga då de var bortresta. Jag hade gått och lagt mig men Henke stannade uppe. Efter ett tag hör Henke att jag ligger och slår i garderoben som står bredvid sängen.

- Vad gör du? frågar han.

- Jag slår på Ica....... och Konsum är också här!

Eller som i vintras, då jag har överkonsumerat pepparkakor. Vi ligger i sängen och ser på serier. Jag har somnat och Henke nyper mig i rumpan och frågar:

- Var är pepparkakorna?

- Där, säger jag och pekar mot tv:n.

- Vars då?

Jag sätter mig upp i sängen och säger:

- Jag tycker att vi ska skicka dig till ett barnhem...

Senaste veckans sömnprat låter inte mycket bättre. Det började natten mot torsdagen. Jag har somnat i sängen och Henke är uppe. Då han kommer till sovrummet ligger jag med axlarna uppdragna till öronen och skrattar.

- Vad gör du? frågar han.

- Inget, hihihihihi.

 - Men vad gör du?

- Jag spänner mina muskler, hihihihi.

- Jaså, för vem?

- Jag spänner mina muskler för tjejen där borta.

- Vill du ha trekant med tjejen?

- Nej, absolut inte...

Natten till lördagen vaknar Henke kl 04.30 av att jag ropar rakt ut.

- ANNA!

- Vad??

- Hör!
De ropar mitt namn!

Jag och Henke har konstaterat att jag har drabbats av storhetsvansinne. Kanske är det dags att dra ner lite på träningen innan självförtroendet skenar iväg.... Hahaha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0