Första dagen på fältstudierna

Måste ju börja med att säga något pinsamt. Jag har verkligen sjunkit lågt. Usch, vad det är skämmigt att erkänna men idag har jag köpt ett par foppatofflor. Ett par riktiga dessutom men det blev inte så dyrt då man kan ha barnstorlekarna;)

Och nej, ni kommer inte se mig med dessa på stan. Möjligtvis kan jag sträcka mig till att ha dem då vi badar i badtunnan hos svärmor och svärfar men där går gränsen. Anledningen är förstås att jag ska ha dem på sjukhuset. Jag har något sandal liknande i prästholm men de är ju där och jag är inte direkt i behov av ett extra par. Dessutom känns det som hygieniskt att ha på sjukhuset så att man bara kan spola av dem i fall att:) På det sättet är de ju praktiska, även om de är skitfula.

Annars då? Trivs bra på avdelningen och dagen har gått väldigt fort. Känns tusen gånger roligare att vara SSK-studerande motför USK-studerande. Mer spännande, lite nya saker och inte typ saker som man redan kan (bädda sängar, tömma och fylla diskmaskin, torka bak o.s.v.). Nej, detta känns mer rätt:)

Blev hemskickad lite tidigare så nu blir det dusch, kanske lite kvällsfika, lite bokläsning och sedan natt. Börjar 07.00 imorgon:S 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0